Bu albümümüzde, doğamızın ve gezegenimizin sırlarını hep birlikte keşfedecek, çok ilginç gerçeklere yelken açacağız. O klasik soru olan "Bunları biliyor muydunuz?" sorusunu soracak ve güvenle, "Artık biliyoruz." cevabını verebilmenizi sağlayacağız. Ayrıca bilime dair "kategorisiz bilgilerin" yayınlandığı albümümüzdür.

Albümümüzün görsel altyapısı İsmail Güderer tarafından tasarlanmaktadır.

Umarız faydalı olacaktır.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Yaşanabilir Gezegen Potansiyeli

Sadece Samanyolu Galaksisi içerisinde 40 milyar civarında Dünya-boyutlu, kendi yıldızlarının yaşanabilir bölgesinde bulunan gezegen olduğu düşünülüyor.Sadece Samanyolu Galaksisi'nde, bunun iki katı kadar uydu gök cisminin yaşanabilir olma potansiyeli bulunuyor.Bu yaşanabilir olma potansiyeli bulunan gezegenlerin 11 milyar civarı Güneş-benzeri yıldızların etrafında

Dünya’mız Ne Kadar Ediyor?

Temelinde oldukça fantastik bir bilimsel yaklaşım barındırsa da bu soru, birkaç bilim insanının ve meraklı insanların kafasını kurcalamış. Konu hakkında atılan adımlardan biri, Kaliforniya Üniversitesi astrofizik profesörü Greg Laughlin’in denklemi. Denklem, dış gezegenlerin yaşanabilirliklerini, üzerinde çalışılmaya elverişli olup olmadığını ve

Kanseri Neden Tedavi Edemiyoruz?

Kanser, genel bağlamda hücreye büyüme komutu veren onkogenler ve tümör oluşturması halinde baskılayıcı görevi üstlenecek tümör baskılayıcı genlerde meydana gelen mutasyonlar sebebiyle oluşur. Bu mutasyonlar öyle çeşitli kombinasyonlarda ve birbirlerinden o kadar farklı şekillerde meydana gelebilirler ki “Her kanser birbirinden